In 2 minuten te lezen

Wist je dat je jouw blogs en berichten direct in Google kunt plaatsen? Deze verschijnen vervolgens direct als mensen op jou en jouw bedrijf zoeken. De perfecte manier dus om de aandacht van Google zoekers direct te grijpen, vast te houden en door te sturen naar je website. Maar hoe maak je gebruik van Google Posts? En hoe zet je Google Posts zo effectief mogelijk in? Deze post op de VersGemerkt blog wordt je voorgeschoteld door Johannes Baas van Plate Websites.

Hoe gebruik je Google Posts?

Op je profiel bij Google Mijn Bedrijf vindt je de nieuwe optie voor Google Posts. Ondertussen vind je deze optie ook als je ingelogd bent op Google en je Googled op je eigen bedrijfsnaam. Via die optie plaats je direct berichten, blogs en zelfs acties direct in de zoekresultaten van Google. Het is een nieuwe manier van Google om jou de mogelijkheid te geven mensen warm te maken voor jouw merk, diensten en producten.

  1. Login via Google Mijn Bedrijf. Gebruik het account wat gekoppeld is aan je bedrijfsprofiel.
  2. Ga naar je ‘Locatie(s)’ en ga naar je ‘Dashboard’
  3. Klik aan de linkerkant op ‘Berichten’
  4. Klik in de rechter onderhoek op de blauwe ronde knop voor het toevoegen van een bericht. Of plaats de cursor van je muis in het vak bovenin waar ‘Schrijf je post’ staat.
  5. Schrijf je Google Post van 100 tot 300 woorden, upload een afbeelding en voeg eventueel een knop toe voor ‘meer informatie’ met een link naar je website. Zo zou je dus ook de eerste alinea van je nieuwste blog plaatsen met een ‘Meer Informatie’ knop naar de volledige blog.

Als je al ingelogd bent met het juiste account, kun je dus ook simpelweg Googlen op jouw bedrijfsnaam en vervolgens klikken op ‘Post maken’.

Hoe komt een Google Post eruit te zien?

Om te kijken wat het resultaat is van het schrijven van een Google Post heb ik er zelf alvast eentje gemaakt voor Plate Websites. Hieronder zie je het resultaat. Wist je dat 70% van de Google zoekers de informatie van meerdere bedrijven bekijk voordat ze een keuze maken voor een bedrijf? Je hebt dus met deze nieuwe functie van Google, die nog lang niet door iedereen benut wordt, een extra kans om meer de aandacht te trekken dan je concurrenten. Ik daag je uit om er eens mee aan de slag te gaan. Verbeter met Google Posts de uitstraling van je merk in Google en vergroot ook nog eens je lokale zichtbaarheid. Succes!

Deze post verscheen eerder op Platehelp.nl. Vind je het leuk om af en toe een mailtje te ontvangen met posts zoals deze van Johannes? Meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief! Wees gerust: maximaal twee mailtjes per maand! 😁

Ik meld me aan voor de nieuwsbrief!
Posted by:Johannes Baas

Ik heb een passie voor content en hoe jij daar als ondernemer impact mee kunt hebben op internet. Vanuit Plate helpen wij jou om je mooie, unieke content eenvoudig te delen met bestaande en nieuwe klanten. Maak gebruik van onze tips.